Friday, March 12, 2010

Anehnya!


Aku seorang manusia biasa yang penuh dengan khilaf.

Saat aku berbicara biasanya sudah terlambat aku menyedari yang aku menyakiti hati si teman.

Saat aku ingin memohon maaf, kata-kata yang keluar kedengaran seperti tidak ikhlas.

Gagal menunjukkan ekspresi wajahku menyebabkan si teman tersalah tafsir.

Aku bukan siapa-siapa.

Hanya cuba untuk menjadi yang terbaik di mata orang-orang tersayang.

Kadang-kadang aku menjadi obses dengan sesuatu yang sangat biasa.

Kadang-kadang aku menjadi lalai dengan perasaan obsesku.

Adakalanya malas menuturkan kata-kata.

Diam menjadi sahabatku.

Menyukai kedinginan.

Menyintai kesempurnaan walaupun aku bukan orang sempurna.

Cantik itu bukan aku.

Jelita juga bukan.

Comel jauh sekali.

Mudah tersentuh dengan kejian.

Mudah bahagia dengan pujian.

Sukar membenci tetapi jika aku membenci, aku adalah sangat membencikan.

Aku itu akulah.

Tiada yang aneh.

Hanya aku.


Anehnya~tamat

No comments: