Thursday, September 18, 2014

Dah tak sama

Aidilfitri 2014 Photoshoot
Dah lama tak rasa macam ni. Rasa yang 'kau-bukan-dalam-golongan-ini'.  Rasa yang setiap hari aku bercita-cita nak tukar kerja. Mungkin sebab aku dah makin dewasa. Dah makin matang. Dah makin tua. Rasa 'sensitif' makin bertambah dan 'panas' jiwa muda dah makin sejuk dan hampir membeku. Hidup. Macam ni la kan? Tak pernah puas hati. Tak tahu rasa bersyukur.

Aku cuma nak lari dari sini. Aku dah tak rasa semangat mula-mula tukar boss dulu. Masa Puan boss masuk dulu aku rasa best. Serius. Aku rasa macam bersemangat. Hari-hari pergi kerja aku rasa ada motivasi yang tinggi. Sampai satu masa aku rasa gembira masuk opis. Rasa macam 'syurga-dunia'. Tapi sekarang aku dah tak rasa semua tu. Aku tak tahu sama ada 'syurga' ini dah tak ada ahli 'syurga'nya atau aku yang memang bukan tahap ahli 'syurga' ini.

Rasa tu ada cuma dah tak sama.

No comments: