Sunday, October 4, 2009

Penantian

Hidup ini memang banyak menanti. Kalau di hitung masa, mungkin suku atau separuh masa kita digunakan untuk menanti. Sejak kerja ni hidup aku penuh dengan menanti masa. Hahaha.. Sound weird,huh?! Dalam masa duk menanti tu, aku mesti ambil peluang merakam gambar dengan handphone 'cikai' aku ni. Gambar sekeliling dan semestinya gambar muka aku dan kadang-kadang terselit muka Mie-chan sekali. Hahaha...



Mie-chan seorang penanti yang setia


Mie-chan yang menanti dalam hujan!

Pagi-pagi sebelum pergi kerja pun sempat lagi nak ber posing depan handphone. Kereta yang lalu lalang pon aku tak pedulikan.. Peduli apa aku? Hahaha... Bila petang, time tunggu bas pun sama. Berpuluh-puluh keping gambar sempat aku snap. Macam-macam gaya dah aku ngan Mie-chan gayakan. Ni semua sebab MENANTI bas yang lambat macam siput.
"Sumpah jadi katak, baru tau!" Itu la ayat yang selalu keluar dari mulut aku bila lambat sangat bas nak sampai.

Mie-chan pulak mesti marah sebab dia suruh aku sumpah bas tu jadi benda lain selain katak. "Tak ngeri ke tengok katak besar bawak orang?" balas Mie-chan...

Aku muka terkejut, Mie-chan control senyum lak...
Ehhhhhh... Ngeri jugak kan? Hahaha...

No comments: