Sunday, September 25, 2011

Kisah Cinta Qalisha Prolog

PROLOG

Suasana malam itu sangat mendamaikan. Namun kedamaian malam itu tidak dapat mendamaikan resah hatinya. Dia menjeling jam ditangannya. Tepat jam 1 pagi. Dia memerhatikan sekeliling court bola keranjang itu. Tiada sesiapa di sekitarnya. Perlahan-lahan dia membaling bola tepat memasuki jaringnya. Dia terus menerus membuat lontaran. Ada kalanya bola melepasi jaring itu, ada kalanya balingannya tersasar. Peluh yang membasahi seluruh tubuhnya tidak diendahkan. Dia tetap meneruskan balingannya sehingga dia benar-benar kepenatan.

Fizikal dan mentalnya benar-benar penat. Serentak itu, air matanya jatuh bercampur dengan peluhnya. Akhirnya dia berhenti membaling bola itu. Pandangannya kabur dek air matanya. Dia terduduk sambil menangis tersedu-sedu. Tangisannya itu penuh dengan penderitaan. Dia berharap dengan tangisan itu beban hatinya akan berkurangan. Malam itu menyaksikan kepiluan seorang gadis yang tewas dalam melayan perasaannya. Dia merasakan sudah lama dia tidak menangis sebegitu. Sejak dia mengenali lelaki itu.

Sepintas kejadian petang tadi meluncur dalam ingatannya...

“I’m sorry Qisha. Saya dah cuba halang Is, dia betul-betul tekad kali ini. Saya tak mampu nak pujuk dia.” Ujar Amir Hamzah menghulurkan sehelai kertas.

“It’s okay.” Hanya itu yang mampu di balas Qalisha Humaira. Dia faham pemergian lelaki itu kali ini adalah untuk menjauhkan diri daripadanya. Daripada terus dilukainya. Kertas catatan tangan Iskandar Zulkarnain itu dibacanya.

Qalisha Humaira,

Cinta ini memenatkan. Sangat memenatkan sehingga saya tak mampu bertahan lagi. Saya terlalu mencintai awak sehinggakan saya lupa siapa saya dihati awak. Selamat tinggal, Qisha!

Iskandar Zulkarnain.

*****






*klik title untuk cerita selanjutnya...





No comments: