Friday, July 9, 2010

Tak ada kerja tu kerja saya




"Kak, tak ada kerja ke?" Budak kecik ni tanya.

"Ada. Ni tengah tunggu kaunter." Aku jawab slumber dan senyum juga.

"Oh. Pinjam paper ni boleh kak?" Tanya lagi.

"Boleh, tinggal ID." Jawab dengan senyuman ala-ala comel.

"Kalau tertinggal ID?" Dia tanya sambil pandang surat khabar.

"Em... Memang kena tinggal ID." Jawab aku sabar. Er, senyum lagi.

"Tak pe lah. Saya baca kat sini je." Dia terus belek-belek NST tu.

"Suka hati awak lah." Dah malas nak layan budak ni tapi aku senyum jugak.

Selang 2 minit.

"Penat lah berdiri." Dia bukak wallet.

Aku angkat kening. Dia hulur kad matrik. Aku senyum.

"Lain kali gantung ye dik." Aku senyum.

"Er... Nantilah..." Dia jawab and blah camtu jer...

Aku senyum...

Okay... Saya nampak comel tak kalau senyum? Grrr!


2 comments:

ALANG said...

siapa yg xcomei lau senyum??bgtau beta

Anaqi Hawwari said...

haha..so comel la aku ye..budak tu nak taknak je pandang muka aku... emm..