Wednesday, March 16, 2011

Tanya sebelum makan

Tengah syok mengadap computer, tetiba seorang akak menghulurkan seketul tart. Nampak sedap, tanpa berlengah aku ucap terima kasih.

Satu gigitan. Aku stop. Coklat.

"Akak, ni akak beli ke?" Tanyaku, betul-betul nak tahu.

"Tak ni kakak si eM yang bagi." Akak tu jawab slumber.

"Owh. Toilet jap." Tetiba aku buat announcement kat satu alam.

Dalam toilet aku berkumur-berkumur. Tersengih depan cermin.

"Mirror, mirror on the wall, who is the most worst girl in this world?"

Aku pandang cermin lama-lama. Penuh harapan. Ye, wajah dihadapanku tersegih.
Eh, aku senyum dia senyum balik padaku.


Aku masuk office. Menawarkan tart itu kepada Maijura dan Ijati.


Heh. Bagitahu aku, aku adalah tak guna.
Bagitahu aku, aku sangat teruk.
Bagitahu aku, kat mana nak beli tart coklat?

No comments: