Thursday, February 20, 2014

Somban most wanted, yaw!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..

Warning. Ini entry yang agak panjang dan agak gedik.

CNY dah lama berakhir tapi aku still semangat nak update 'kenangan' masa bercuti itu. Sebenarnya masa cuti CNY aku yang lama sangat tu, kami - satu family menghadiri kenduri di Seremban. Bapa saudara babah aku punya anak perempuan kahwin. Sepupu babah aku kahwin. Sepupu babah aku tu sama umur dengan aku. Hahaha.. Ok.. Cerita dia, dah berada di Seremban tu, apalagi.. Gunalah semua kesempatan yang ada. Inilah masanya nak 'kenal'kan Mr.Typo kepada family tercinta. So, dari Bahau, my Mr.Typo datanglah ke Seremban.

Dia bawak maknya. Mula-mula, aku cuma cadangkan dia jumpa parents aku dulu, lepas tu baru aku jumpa parents dia tapi entah macam mana selepas berbincang, ber-nervous tak tentu pasal, parents kami pun sama-sama bersetuju nak jumpa. So pendek cerita, jumpalah.. Lega.. Walaupun itu hanya perjumpaan tak rasmi, tak ada apa-apa cuma perjumpaan biasa, aku tetap happy. Ye lah, parents aku kenal dia dan mak dia. Dia dan mak dia kenal family aku. Si budak busuk dan isterinya pun ada sama. Jumpalah akhirnya adik aku tu dengan Mr.Typo yang dia nak sangat jumpa tu... Hahaha...

Conclusion dia, positif. Alhamdulillah... Family aku boleh terima dia dan dia cakap mak dia pun sama, boleh terima aku...

Okay, dua minggu kemudian,

Sekali lagi aku ke Seremban. Kali ini aku menggedik mengikut Mr.Typo pergi ambil phone dia di Samsung Center Seremban. Boleh jalan-jalan. This time 'date' kami agak panjang sikit. Pagi aku drive ke Cheras - tanpa sesat - sila kagum, sampai dalam 10++ am kami gerak ke Seremban. Macam biasalah, kalau dah lama dalam kereta, haruslah selfie. Gedik kan?

Peace yaw! - front camera Samsung
Dah sampai di Seremban, ambil phone dia kat Samsung Center tu dan kami terus ke Ulu Bendul. Tengok je air terjun tu dan sempatlah snap sekeping dua gambar. 

Nampak tak tablet yang hebat sangat tu - main camera Lenovo

Senyum - front camera Lenovo

Lepas tu kami ke mall apa entah namanya kat Seremban 2. Sesudah solat zuhur, Mr.Typo cakap dia nampak ada saloon tepi surau tu. Sebab dia asyik tak puas hati dengan pesen rambut panjang dia tu, padahal aku tengok okay je rambut belah tengah dia tu, aku tanya dia nak potong ke tak. Sudahnya kami melangkah dengan gembira ke saloon tu. Sambil tunggu dia potong rambut, sempat lagi selfie dan ambil gambar dia banyak-banyak. Tapi... Gambar tu banyak dalam phone dia sebab masa tu aku yang pegang phone dia tu.

Nak rambut macam Farid Kamil katanye - front camera Acer saya

The best part about him adalah dia tak kisah pun aku nak main handset dia. Slumber je dia bagi aku reply text kawan dia sebab dia drive. Rasa nak men-dajal je dengan phone dia tu, tapi aku rasa macam melampau pula. Lepas potong rambut kami makan kat Pizza. Sesudah makan kami pusing-pusing mall cari seluar jeans dia. Dah gaduh-gaduh manja gituw *ini gedik*, akhirnya dia beli juga sehelai jeans warna biru muda. Kemudian kami pulang sesudah solat asar setelah berjanji akan berjumpa next 2 weeks. (T.T)



Style rambut baru - Lenovo
Fin.

P/s: Dua minggu, huh.. *sigh*

No comments: