Tuesday, February 4, 2014

Muka surat 143 ada nota 'cinta'

Dengan nama Allah yang Maha Mengetahui...

Segala puji hanya bagi Allah...

Aku baru je baca entry blog dia yang ada password tu. Dan macam biasa air mata terlalu cepat mengalir. Terharu. Rasa disayangi. Sebagaimana cepat dia menyukai kepada orang yang menghargai dia, aku juga sama. Bagaimana kita tak suka kepada orang yang meghargai kita?

Awak,
Saya sangat berterima kasih sebab awak sudi terima saya seadanya. Tiada yang istimewa yang ada pada saya, saya hanyalah seorang perempuan biasa yang cepat terharu dengan perkara yang remeh. Saya jenis senang jatuh sayang dengan orang yang baik dengan saya. Dan saya juga mengambil masa yang panjang untuk pujuk hati sendiri agar berputus asa dengan sebarang kesedihan dan penolakan. Sampai satu masa, saya jadi pasrah. Saya redha dengan ketentuan Yang Maha Mengetahui.

Dalam hidup saya ini, saya terlalu banyak mengharap dan kecewa menjadikan saya belajar untuk terima apa sahaja seadanya. Saya tak perlukan orang sempurna di mata orang lain, yang saya mahukan cukuplah dia sempurna di mata dan hati saya. Mungkin perkenalan kita terlalu singkat untuk 'rasa' ini, tetapi mungkin adanya 'sesuatu' antara kita yang menjadikan saya terlalu cepat menyayangi awak.

Sekiranya memang ada jodoh kita, saya percaya inilah ketentuan-Nya. Sekiranya tiada jodoh kita, saya harap kita sama-sama redha dengan kehendak-Nya. Saya akan pergi jauh dari hidup awak dan tak akan pernah saya salahkan awak. Sebaliknya saya berterima kasih kerana awak ada dalam sejarah hidup saya. Saya juga bersyukur kerana Dia beri saya kesempatan untuk mengenali awak dan menyayangi awak.

Tetapi.. Sekarang saya sangat berharap, awak adalah Imam yang memang dah tertulis untuk saya jadi makmumnya...

P/s: Awak kena praktis sebut nama saya betul-betul.. Tak de la tersasul kalau kita ada jodoh nanti..hahaha.. Sorry, Mr.Typo.. Saya still tak nak reveal nama awak kat sini..

Saya sangat suka gambar awak ni

No comments: