Monday, April 4, 2011

Perfectionist

Tak tahu nak mulakan daripada mana. Sejak aku mula kerja, aku selalu bertekad nak buat sehabis baik. Macam mana pun aku harus berusaha untuk jadi lebih baik. Dan tanpa sedar, apabila aku nak jadi terbaik aku dah create satu role ni, perfectionist. Bunyinya agak complicated kan? Susah juga aku nak tangani masalah aku ni.


Kadang-kadang aku dapat rasa memang ada orang susah nak adapt dengan aku dan sebenarnya aku yang payah nak adapt dengan orang. Kadang-kadang aku rasa orang macam tahu yang aku ni tengah ‘berusaha keras’ nak jadi diri sendiri. Aku cuba buat macam,


"Tak ada apa-apalah. Aku fikir sangat ni.” Tu lah, kadang-kadang menjadi, tapi kadang-kadang aku tetap juga fikir.


Somehow aku cuba nak jauhkan diri daripada orang-orang yang aku rasa aku tak boleh nak adapt sangat tu. Payah weh! Bila aku terlalu nak jadi terbaik, aku kerap pula cari orang lain sebagai penyebab aku tak boleh jadi baik. Aku SEDAR yang aku buat tu salah dan orang akan memandang aku dengan penuh kejengkelan. Dan kerap kali juga aku perasan pandangan jengkel itu dari wajah orang-orang itu.


Honestly, mustahil aku nak salahkan orang-orang tersebut. MEMANG dah salah aku. TERANG. And it becomes worst when I’m trying to act normally with them. Perasaan orang memang aku tak tahu, tapi perasaan aku sendiri pun aku tak faham. Kekok lah! Aku macam terasa pandangan yang orang-orang tu tunjukkan, “Weh, ni hal aku, aku tahulah.” Aku rasalah.


Dan kerap kali juga aku cakap, “Sorry. I’m sorry. I’m really sorry.Pathetic, right? But I really meant it. And I’m really sorry for myself! Aku rasa macam aku dah terlepas cakap dan aku nak tarik balik dan dengan meminta maaf tu adalah salah satu cara untuk aku cover perbuatan aku itu. Buruk sangat diri aku ni!


So, sebagai permulaan aku kena timbang sehabis baik before aku mengutarakan kenyataan-kenyataan sebok-hal-orang itu. Hey Anaqi Sha Qi stop being annoying person, will you?


*sigh



Trying to act perfect and I become the most FAKE person


*sh_t!

No comments: