Friday, July 8, 2011

Jumaat; Penghulu hari

Walaupun hari ini hari Jumaat…

Hati yang busuk makin membusuk. Geram makin bertambah. Marah tak pernah kurang. Aneh, walaupun aku memujuk hati supaya berubah, supaya lembut tetapi sedikit pun tidak berubah sebaliknya berukar makin keras. Keras hati. Aku sedikit keliru dengan hati, adakah aku mula membenci maka aku menjadi terlalu sensitif dengan kelakuan dia. Entah mengapa tetapi aku merasakan dia seolah-olah ingin menunjuk yang dia itu wujud dan semua orang di pihaknya. Sibuk menjerit memanggil beberapa rakan sepejabat. Bercerita itu dan ini yang kononnya mengenai kerja. Aneh! Kerana selama ini aku rasa tidaklah begitu perangainya. Tapi mungkin aku yang sensitif menjadikan aku rasa dia begitu dan begini. Mungkin.

Akhirnya suaraku pecah dan sedikit menjerit aku meluahkan,
“Kecoh sial!!!”
dan tiba-tiba dia sudah tidak bersuara…

Kenapa?

No comments: