Monday, January 27, 2014

Cuti Tahun Baru Cina

Hello journalist,

CNY dah makin hampir. Macam biasa, tiap-tiap tahun aku akan cuba balik rumah sempena raya cina. Nak makan besar katanya. Hahaha... So, tahun ini aku balik awal sedikit. Since Puan Boss dah approve cuti, aku dengan jayanya bercuti panjang kali ini. Malam ini aku bakal naik bas. Walaupun aku punya keberanian nak drive sengsorang ke Terengganu tapi pesanan ayahanda tercinta yang melarang keras drive sengsorang menjadikan aku pasrah masa beli tiket bas tu.

Before aku bercuti ni, IT department hantar email ni:


Memandangkan PC opis ni macam harta sendiri, ada beberapa perisian haram illegal yang aku install, tak termasuk lagi lagu-lagu jiwang dan gambar-gambar yang macam-macam dalam PC ni. So, aku back up la semuanya hari ini. Aku harap sangat husband Mi-chan yang akan inspect PC aku tahun ni so ada harapan PC aku selamat. Fuhh..

Sebenarnya aku tak kisah pun kalau PC aku ni kena format ke apa, masalahnya RAM - 2G yang aku culik rembat daripada PC student hari tu mesti diorang dapat detect punya.

Ya Allah, lembutkanlah hati IT technician yang 'bersihkan' PC aku ini... Aminn..

Dan sebelum aku bercuti panjang ini, aku tinggalkan PC ku ber-wallpaper kan ini :

Get the joke?

Aku harap mereka faham joke aku itu. Harap-harap mereka tak tension dengan PC aku yang sopan itu.

Terima kasih kerana sudi baca. Ok. Baiii...

P/s: Macam pelik pulak tak cerita pasal Mr.Typo.

Awak, jangan rindu saya ye..
 *nak jugak kan?* Hahaha..

1 comment:

faiz said...

Nakal..k baiii..ha2