Thursday, February 4, 2010

AKU.KERJA.HIDUP.GEMBIRA?



Entah! Perkataan pertama yang menerjah otak aku ni bila orang tanya,

"Kerja cam mana?"

Tapi, si hipokrit Anaqi akan tersenyum dan jawab,

"Em... Okay semuanya."

Aku pun tak tahu kenapa aku rasa tak-berapa-nak-suka dengan kerja aku sekarang. Mungkin aku adalah orang yang cepat bosan? Biarpun berapa banyak kali aku pujuk hati aku, aku kena ikhlas dalam setiap kerja yang aku lakukan. Emm... Entah!

Well, hidup aku semakin baik (mungkin!). Poket pun semakin baik. Aku (mungkin!) dah dapat uruskan poket aku dengan baik sekarang. Emm... Aku dah lulus law test untuk ambil lesen. Okay la kan? Lepas ni kena kira-kira duit nak beli kereta pulak! Hahaha... Lambat lagi kot?!

Baiklah... Aku okay sebenarnya. Tak ada apa-apa yang berlaku. Aku gembira dengan life aku sekarang. Mungkin dengan usia hampir 24 tahun ini aku dapat belajar masuk dunia baru. Sesungguhnya dunia belajar sangat-sangat berbeza dengan dunia pekerjaan. Aku rasa aku dah sedikit matang. Emm... Entah!

AKU.KERJA.HIDUP.GEMBIRA? -tamat!

No comments: