Wednesday, February 9, 2011

Kembali

Selalunya rasa tidak puas hati yang melanda diri aku, akan aku khabarkan ke seluruh alam. Biar semua tahu dan biar ada yang menyokongku. Normal. Aku manusia normal yang memerlukan sokongan daripada orang-orang sekeliling aku.

Sehinggalah hari ini. Aku baru merasakan keburukan attitude aku yang satu ini. Dan bermula daripada hari ini aku tak akan lagi menceritakan segala ketidakpuasan hatiku ini kepada sesiapa. Aku berjanji!! Biar aku telan sendiri. Pendam. Peram.

Sumpah aku mula merasakan aku membenci orang-orang 'terpilih' ini, dan aku mula belajar membenci diri sendiri. Perlahan-lahan perasaan membenci ini menjadi nanah yang membusuk. Yang tak mampu untuk aku ubati dengan vaksin terhebat dunia.

Terasa busuknya aku ini dimana perfume yang beratus-ratus harganya itu tak mampu menghilangkan busuk ini. Tak ada rasa bangga bila aku memulakan kembali perasaan benci-semua-orang ini mula mengambil tempatnya. Dan biarlah kali ini aku meneruskan ke-hipokrit-an aku yang sedang bersembunyi setelah aku menyedari hipokrit itu perbuatan yang keji.

Sekarang aku menjilat kembali kekejian itu. Aku berselindung disebalik hipokrit ini supaya mereka senang denganku. Aku akan belajar menghormati mereka dengan cara ini. Cara paling keji tapi mungkin berkesan.

Selamat kembali, Anaqi Hawwari. *heh

Mereka gembira dan aku puas begini!

No comments: