Wednesday, January 1, 2014

2014. Saya ada tablet baru dan * dia *.

Bismillahirrahmanirrahim..

Dah 2014 hari ini. Hari ini saya berjalan-jalan melawat kawasan. Just kidding *buat muka gedik*. Hari ini kami ada misi mencari gadjet. Dia cari handset untuk mak dia, aku cari tablet untuk diri sendiri. Tepat jam 10.59 am dia dah ada depan pintu pagar rumah. Janjinya jam 11 am. Tercepat seminit. Hahaha.

Aku memang dah lama nak cari tablet untuk kegunaan santai. Penat dia list kan jenama tablet murah. Penat juga aku buat muka kesian minta dia setuju aku nak tablet Lenovo. Tapi beliau macam tak berkenan sangat dengan tablet Lenovo tu. Semangat pula dia tunjuk tablet Acer yang murah tu. Hahaha.

Dah penat berjalan me-round area Subang, akhirnya kami ke kedai pilihan dia. Sebenarnya dia memang dah confirm nak beli handset apa untuk mak dia cuma aku je yang bersungguh nak 'pegang and feel' sebelum beli. Jadinya dia melayankan aje kehendak aku tu.

So now, aku dah ada tablet sendiri. Walaupun tak canggih-manggih tapi sangat sesuai untuk aku berbaring baca novel dan manga online nanti. Inilah rupa tablet itu :

Acer Iconia B1-710

Aku hulurkan duit kat mamat jurujual tu RM400, dia balance-kan aku RM1 dan aku dapat percuma USB Car Charger Adapter warna pink dan Micro Sim Adapter :

Car Charger Adapter
Micro Sim Adapter


Pink? Okay, memang aku tinggalkan je dalam kereta dia. Hahaha.


"Sorry awak, saya allergic dengan warna pink."- Sambil buat muka kesian. Walaupun dia buat muka tak rela, dia ambil juga letak kat tepi lepas acah-acah nak buang ke luar kereta. Tak tahulah apa nasib adapter tu nanti. HahahaThanks Mr.Typo. Walaupun saya tahu awak penat, tapi saya tahu awak happy melayan kehendak saya. Kan? Hahaha*selfish mood detected*

Okay. Nanti aku update entry pakai tablet baru dan berlagak kat sini. Hahaha.

No comments: