Friday, November 6, 2009

Anaqi the weird day


Ermmm... Hari ni aku sebenarnya ada cerita sikit pasal tempat kerjaku. Pagi tadi aku kena bagi taklimat pada budak-budak PTPL yang baru masuk. Sekarang budak-budak kecik ni tengah orientasi. So, sebagai librarian baru yang bersemangat nak bagi taklimat ni, aku melangkah ke theater hall bersama-sama Mie-chan sebagai peneman yang setia.

Ceritanya bermula time aku nak masuk. Ada seorang miss ni (miss la kot, muda je aku tengok!) tanya aku, "Student baru ke? Nak orientasi ke?" Lebih kurang begitu la soalannya. Err... Aku dah sengih-sengih...

"Tak, daripada library, untuk taklimat mengenai library" Wah, gila skema jawapan aku kat Miss ni.

"Ooooo...Sorry, ingat student tadi"balas Miss tadi.

Aku dah sengih macam kerang busuk. Cis, sia-sia je aku bermake-up pagi tadi. Ada ke gaya student? Then, bila aku terjeling kat student-student baru tu baru aku faham, diorang pun bermake-up gak. Lagi lawa ooo... Adeh... Patutlah...

Pastu kan, dengan keringnya aku tarik Mie-chan duk kat kerusi audience. Ada la pulak seorang student lelaki ni sound aku, "Awak, kene duduk row ni. Row tu dia tak bagi duduk. Meh la pindah ke sini" lebih kurang begitu la ayatnya mengajak aku dengan Mie-chan.

"Tak pe...Tak pe..."balasku confident je.

Pastu, ada seorang student lelaki lagi pun turut suruh aku menukar tempat. Pastu dia siap tanya aku lagi "Awak kos apa?" Adoii...

"Tak, actually I nak bagi briefing pasal library" terangku serentak dengan announcement nama aku...

"Baik,sekarang saya mempersilakan pegawai perpustakaan, Cik NASAKI untuk menerangkan mengenai library..." Adoii la... NASAKI lak pulak nama aku jadinya. Tak per la, ada la gak bunyi nama aku tu... Dan aku sempat tengok muka dak kecik yang suruh aku tukar tempat tu. Hahaha... Sudah pasti dia malu kan...kan?

Hahaha... Aku pun menyampaikan taklimat mengenai library sehingga habis.



~Cerita Anaqi the weird day tamat~

No comments: